خبر:يک فناوري جديد که مکالمه تلفني را هنگام رانندگي قطع مي کند

محققان قصد دارند با استفاده از يک فناوري مانع صحبت کردن راننده ها با تلفن همراه در حين رانندگي شوند اين فناوري با استفاده از سيگنال تلفن راننده را قطع مي کند. اگرچه همه مي دانند صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگي خطرناک است، اما هنوز بسياري از افراد را مي بينيم که در هنگام رانندگي از تلفن همراه خود استفاده مي کنند.
ادامه نوشته

خبر:گواهينامه تبحر نمي آورد!


نويسنده: حسين جهاني

نام ايران و ايراني پيوند ناگسستني با فرهنگ و تمدن دارد اما اين موضوع در همه موارد عينيت پيدا نمي كند.
     به طور مثال در رانندگي اين امر در خصوص برخي از افراد به اثبات رسيده است.
    در بين برخي از افراد اين تفكر حاكم است كه رانندگي يك امر فردي است و چون تنها هدف شان رسيدن به مقصد است پس ديگر رانندگان به نوعي رقيب آنها به شمار مي روند.
     در حقيقت ايرانيان در مواجهه با رانندگي دچار نوعي تاخر فرهنگي هستند يعني اينكه فرهنگ مادي آن كه همان وسيله نقليه است را به دست آورده اند اما فرهنگ معنوي يعني فرهنگ رانندگي آنها هنوز كامل نشده است.
ادامه نوشته

خبر:دختران​و​پسـران رکورددار سرعـت «بالاترازخطـر»

گفت وگوي اختصاصي شوک با معاون عمليات پليس راه کشور

نويسنده: معصومه مرادپور

بيشترين تخلفات مربوط به سرعت غيرمجاز در رانندگي را جوانان بين 25 سال تا 30 سال مرتکب مي شوند که براساس آمار اين گروه سني 30 درصد تخلفات مربوط به سرعت غيرمجاز را به خود اختصاص داده اند.
     سرهنگ اسکندري معاون عملــيات پليس راه کشور با بيان اين آمار اعلام کرد: 18 درصد از مجموع تخلفات مربوط به سرعت غير مجاز هم مربوط به رانندگاني است که در گروه سني 30 تا 35 سال قرار دارند.
ادامه نوشته

خبر:راهكار اساسي كاهش تصادفات جاده اي توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل است

معاون ساخت و توسعه راهها گفت: در كاهش تصادفات جاده اي كنترل شديد قانوني و رفع نقاط كوچك حادثه خيز، مسكني با تاثير كوتاه مدت است اما راهكار اساسي توسعه زيرساخت هاي بزرگراهي و آزادراهي كشور است. در حال حاضر اين شبكه 11 هزار كيلومتر است كه بايست به 30 هزار كيلومتر افزايش يابد . به گزارش روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهندس خيراله خادمي معاون ساخت و توسعه راههاي كشور بر استاندارد بودن راه هاي در حال احداث و ساخته شده در كشور تاكيد كرد و گفت: راه ها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامي جوانب طراحي مي شوند كه اگر طبق راهنماي تعيين شده براي آن مسير عمل كنيم ديگر شاهد سوانح جاده اي نخواهيم بود.وي درباره شرايط ساخت و توسعه راه در كشور گفت: وظيفه ما ايجاد راه هاي جديد و استاندارد در سراسر كشور است اما يكي از چالش هاي مهم ما در اين مسير تامين اعتبار است. به طور متوسط براي ساخت هر متر راه اصلي يك ميليون تومان، هر متر بزرگراه 2 ميليون و هر متر آزاداره 3 ميليون تومان هزينه مي شود كه خوشبختانه طراحي، ساخت، اجرا و توسعه راهها توسط متخصصان ايراني تا حدي اين چالش را جبران مي كند.
    
     روزنامه رسالت، شماره 7579 به تاريخ 12/4/91، صفحه 4 (اقتصادي)

خبر:شكستگي هاي سر و صورت بيشترين آسيب هاي تصادفات جاده اي


بيشترين آسيب ها و شكستگي ها در ناحيه سر و صورت در كشور ما در تصادفات جاده اي و عمدتا به دليل عدم استفاده از كمربند و كيسه هوا در اتومبيل ايجاد مي شود.
    دكتر عباس خداياري نمين، رئيس يازدهمين كنگره بين المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران و همچنين سومين كنگره ايمپلنت خليج فارس كه در تاريخ 26 تا 28 مهر ماه جاري برگزار مي شود با اعلام خبر فوق گفت: رعايت نكردن نكات ايمني در وسايل نقليه از جمله نبستن كمربند ايمني و عدم به كار بستن كيسه هوا در اتومبيل از جمله مهم ترين عوامل آسيب هاي شديد استخوان هاي فك، صورت و بيني در تصادفات جاده اي هستند كه در اثر برخورد سر به قسمت جلوي داشبرد يا فرمان فرد دچار شكستگي هاي ناحيه سر و صورت، خونريزي هاي مغزي، پارگي آئورت و قلب، خونريزي هاي داخل قفسه سينه و حتي قطع نخاع مي شود.
روزنامه كيهان، شماره 20245 به تاريخ 11/4/91، صفحه 15 (حوادث)
ادامه نوشته

مقاله:تفاوت رانندگي زنان و مردان


توجه به نوع رانندگي زنان و مردان با ديدگاه هاي گوناگوني مورد تجزيه و تحليل قرارگرفته که ديدگاه هاي جامعه شناختي، روانشناختي و اقتصادي از آن جمله اند. بسياري از اين پژوهش ها توجه خاصي به اين گونه رفتارها در رانندگي داشته اند.
     در سال 1978 تحقيقي در خصوص ارتباط رفتارهاي هيجاني با ميزان تستسترون در مردان انجام شد. اين رويه توسط ديگر محققان نيز طي سال هاي متمادي دنبال شد. همگي اين پژوهش ها نشان داد که رابطه اي مستقيم به ميزان وجود اين هورمون و مقدار رفتارهاي هيجان طلبانه ميان مردان وجود دارد. اين مورد به شکلي ساده تمامي رفتارهاي مردان در خصوص اجتماعي شدن، تحصيل و ديگر عوامل را توضيح مي داد.
روزنامه ايران، شماره 5106 به تاريخ 31/3/91، صفحه 16 (قضايي - حقوقي)
ادامه نوشته

مقاله:جان انسانها دركف ناهمواري هاي جاده ها


ضرورت بررسي دلايل افزايش ترافيك و حوادث جاده اي در ايام تعطيلات (بخش نخست)

نويسنده: صديقه توانا

پيشرفت وسايل شهري، گسترش حمل و نقل و توسعه فناوري هاي ارتباطي اگرچه بساط وسايل كهن را در نورديده است، اما راهزن بي امان حوادث در جاده هاي كشور در ايام پرترافيك تعطيلات و آغاز فصل تابستان بيداد مي كند و گاهي شمار قربانيان تيغ بي دريغش را از20 هزار نفر در سال فراتر مي برد.

 روزنامه كيهان، شماره 20236 به تاريخ 31/3/91، صفحه 5 (گزارش روز)

ادامه نوشته

خبر:مثبت بودن تست الكل و اعتياد26 درصد رانندگان تهراني


نتايج آزمايش هاي پليس «راهور» در ارديبهشت ماه نشان مي دهد

نويسنده: مهدي افروز منش

37 درصد تصادفات آمريكا، 11 درصد تصادفات آلمان و 4 درصد تصادفات سوئد به دليل تاثير الكل روي راننده گزارش شده است
    جواب آزمايش الكل و اعتياد 26 درصد رانندگان تهراني در ارديبهشت ماه مثبت بوده است. پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در ارديبهشت ماه از 95 راننده اين آزمايش را به عمل آورد كه مشخص شد 25 نفر از اين افراد تحت تاثير الكل رانندگي مي كردند. در اين طرح پليس رانندگان مشكوك يا در حال انجام رفتارهاي مخاطره آميز را مورد تست قرار داده است. اجراي اين طرح از اواخر آذرماه سال گذشته و در راستاي اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در تهران آغاز شد و تا آخر ارديبهشت اين آزمايش روي 665 نفر انجام شده است.روزنامه شرق ، شماره 1549 به تاريخ 21/3/91، صفحه 19 (جامعه

 

 

ادامه نوشته